Film festival 2020

Film festival

Moonwatchers

Per l’anno 2020, nel mese di luglio per tre giorni consecutivi, l’Associazione di Cultura Cinematografica MOONWATCHERS di Statte (TA) organizza il “MOONWATCHERS FILM FESTIVAL”, concorso di cortometraggi che porterà in finale i migliori film della creatività cinematografica nazionale e internazionale. Il concorso è rivolto ai registi e film-maker italiani e stranieri che hanno prodotto cortometraggi dal 1 gennaio 2018 in poi. La data di scadenza per l’invio dei corti è il 10 giugno 2020.

SONO PREVISTE 2 SEZIONI:

1- TEMA LIBERO “MOONWATCHERS” di genere visionario: in questa sezione si ricerca il punto di vista innovativo, l’idea fuori dal coro, la storia raccontata in modo inusuale e intraprendente: visionaria, appunto. Non si pongono limiti di genere filmico, ma si premiano i lavori che sapranno stupire per l’originalità.

2- TEMA FISSO “integr-AZIONI”: cos’è il “diverso”? Come si relaziona con lo “stesso” e l’“uguale”?. In questa sezione si prenderanno in considerazione quei cortometraggi che esplorano questo argomento, in ogni sua accezione, soffermandosi sui punti di contatto tra mondi, esperienze, culture differenti.

For the year 2020, in the month of July 2019 and for three days, the Association for Cinematographic Culture “MOONWATCHERS” of Statte (Taranto, Italy) organizes the “Moonwatchers Film Festival” contest, which rewards the best short films. This contest is for Directors and Film-makers from all the world, who produced their works from January 1st, 2018 onwards. The deadline to send the movies is set to June 10th, 2020.

THEMES:

1- Free theme “Moonwatchers” of visionary genre: in this section, we seek an original point of view, an innovative idea, a story told in an unusual and pushing way: visionary, in one word. There are no limitations of filmic genre, but we will award a prize to those stories, which will be astonishing for their originality.

2- Theme “integr-ACTIONS”: what is the “other”? How does it relate with the “same” and the “equal”? In this section, we will selects movies that consider this theme, in any shade and perspective, focusing on those elements which creates contact and sharing between different worlds, experiences, cultures.

For any information contact us